zaterdag 21 februari 2009

Coromandel region & Lake Taupo

Na m’n avonturen in het noordelijkste puntje van het noordeiland ben ik in Auckland weer samengekomen met een paar mensen van het oorspronkelijke reisgenootschap. Florentine had een Wicked campervan gehuurd met twee andere meiden en twee jongens uit de groep, Johan en Gijs hadden hetzelfde gedaan. Ik had eigenlijk verder nog geen plannen voor transport, dus ik heb ze eigenlijk gewoon zomaar gevraagd of ze nog een plekje vrij hadden. Toen ik zei dat het in de kosten scheelde twijfelden ze nog een beetje, maar toen ik zei dat ik een laptop had, vonden ze het een goed plan :P Dus sindsdien zijn we met z’n drieën met een campervan door Nieuw-Zeeland aan ’t crossen. Eerst reden we samen met twee campervans, met de drie meiden, maar die hadden wat minder tijd, dus we zijn nu apart verder gegaan.

We zijn inmiddels in Hahei geweest en daarna zijn we naar de Waitomo Caves gereden. Daar hebben we door druipsteengrotten gelopen en liepen we onder een sterrenhemel van glowworms. Prachtig om te zien, maar helaas niet op foto te vangen. ’s Avonds hebben we maar weer es “Dude, where’s my car?” tevoorschijn getrokken (op m’n laptop). Die hebben we lekker zitten kijken met pizza en een biertje ;) Daarna hebben we nog even zitten kaarten en er schoven twee Engelse meisjes bij ons aan, die we het concept van toepen uit hebben moeten leggen. “I toep” klinkt toch best wel grappig :D

Vanaf de Caves zijn we naar Lake Taupo gereden waar ik bergschoenen heb gekocht (die inmiddels kapot zijn gegaan… Maar in Nelson op ’t zuidereiland krijg ik nieuwe). Met m’n nieuwe bergschoenen hebben we een wandelingetje gelopen van 3,5 uur langs de Huka Falls. Daar in de buurt zit de Huka Lodge waar Willempie en Maxima af en toe schijnen te zitten in de zomer. En wij wilden nog wel proberen of we daar een nachtje konden overnachten :P Hebben we dus maar niet gedaan. Natuurlijk wel weer een andere camping gevonden in de buurt, waar we twee nachtjes hebben geslapen en lekker hebben uitgerust.

’t Volgende stuk Nieuw-Zeeland zet ik even in een nieuwe post zodat ’t voor jullie ook nog enigszins overzichtelijk blijft!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten