vrijdag 19 juni 2009

Goodbye Tamworth, hello 30 degrees!

Oké, de goden zijn blijkbaar met mij. Ik had me er helemaal op verheugd om na Leconfield direct naar Fiji te gaan, aangezien ik wel toe was aan een beetje zon, zee, strand, cocktails en natuurlijk duiken! Maar helaas was de juni cursus helemaal volgeboekt. Ik had al allemaal alternatieven bedacht voor m’n reisplannen, want ik zou ’t één en ander moeten gaan omgooien als ik eerst naar Fiji zou gaan. Ervan uitgaande dat er nog wel één persoon in de juni cursus geperst kon worden, had ik me al helemaal op Fiji verheugd. Dus dat was twee weken geleden in eerste instantie een teleurstelling. Totdat ik afgelopen vrijdag terugkwam van Lecofield in Tamworth, na de laatste dag werken… Ik kreeg allemaal berichtjes van pa en Bart van Activity International dat er iemand geannuleerd had voor de juni cursus en dat ik toch nog mee kon. Inmiddels was ik al aan het plannen geslagen voor m’n reis door Australië: het was te koud langs de oostkust, dus ik zou een auto gaan kopen (waarvoor ik een advertentie in de krant had geplaatst) en naar Darwin gaan rijden, waar het momenteel wel lekker weer is. Ik had er eerlijk gezegd weinig moeite mee om dat allemaal aan de kant te zetten voor m’n tripje van 2 maanden naar het paradijselijke Fiji ;)

Moest nog wel het één en ander regelen natuurlijk om ook echt naar Fiji te komen. Alhoewel Bart me weer prima geholpen heeft en zowel de cursus als m’n vluchten omgeboekt heeft. Dus bij deze even een beetje mond op mond reclame: als je gaat reizen, Activity International is een aanrader ;) Maargoed ik moest wel nog naar Melbourne komen, vanwaar mijn vlucht zal vertrekken. Daarvoor vertrek ik maandagmorgen om 04:45 uur (vroeg & koud :S) met de bus naar Sydney, waar ik zal overstappen op de bus naar Melbourne. Een ritje van totaal zo’n 22 uur… Gelukkig wel 3 uur pauze in Sydney. Ik kom dinsdagochtend om 06:15 uur aan in Melbourne, waar ik een nachtje verblijf en dan woensdagavond om 23:25 uur m’n vlucht naar Nadi pak.

Na mijn duikervaringen zal ik jullie uiteraard weer van een uitgebreide update voorzien. Maar voor nu even in het kort om jullie een indruk te geven hoe het zal lopen tijdens het project:
De eerste week in Savusavu leef ik zoals de locale bevolking in een klein dorpje, met slechts enkele uren elektriciteit per dag… Jullie zullen dan dus vrij weinig van me horen ;) Ik leer Fijiaans (of hoe je dat ook noemt) praten en koken. Daarnaast krijg ik natuurlijk duikles en aan ’t eind van de week heb ik (als alles goed gaat) m’n PADI duikdiploma verdient. Gedurende de 6 weken zien de dagen er ongeveer zo uit:

07:00 uur – Opstaan en ontbijt.
08:30 uur – Vertrek naar duiklocatie (5 minuten vanaf accommodatie).
10:00 uur – Marine Conservation Training (weet ook nog niet precies wat dat inhoudt).
12:00 uur – Marine Conservation Dive & Reef Survey
13:00 uur – Lunch.
15:00 uur – Terug naar accomodatie en vrije tijd.
18:00 uur – Etenstijd!

De tweede week in Savusavu verblijven we in een iets luxer backpackers accommodatie.
De derde & vierde week in Savusavu verhuizen we naar een self catering accommodatie, waar we wat meer tijd als een groep kunnen doorbrengen.
Het laatste deel van de cursus verblijven we in een heus beach house resort, waar ik me ongetwijfeld ook prima ga vermaken!

Voor de rest is het voor mij natuurlijk ook allemaal een grote verrassing, maar ik probeer jullie uiteraard weer zo goed mogelijk op de hoogte houden!

Cheers mates!

3 opmerkingen:

  1. Hoi zoon,
    Goed dat het gelukt is om je Fiji-reis naar voren te halen. Fiji ziet er echt wel paradijselijk uit! Wow: zon, zee, strand, duiken, lekker eten; wat wil je nog meer!
    Feiten: Viti Levuis een eiland in Fiji. Het is 10.390 km² groot en het hoogste punt is 1324 m.
    Pas op, dat je niet verdwaald.
    Goede reis en veel plezier daar,
    Papa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey lieverd,

    Wat een geluk allemaal zeg :D Alvast heel veel plezier op Fiji! Wel 6 weken lang iedere dag om 7.00 opstaan maja je moet er wat voor over hebben hé ;)

    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch zoon! Dat had je verdiend na al die weken hard werken! En na Fiji heb je dan helemaal de tijd aan jezelf, hoef je nergens meer op tijd te zijn.... behalve voor je terugvlucht dan, maar dat duurt nog wel even. Sterkte met de reis naar Melbourne en heel veel plezier op Fiji! Liefs, mama en Richard.

    BeantwoordenVerwijderen